Gra polega na łączeniu gwiazd za pomocą kosmicznego lasera gwiezdnego (kontroler). Po pojawieniu się nowej gwiazdy na niebie, gracz ustawia kółeczko celownika w samym jej środku. Następnie należy nacisnąć duży okrągły przycisk akcji. Jeśli zadanie zostało wykonane precyzyjnie, gwiazdy połączą się linią tworząc wzór a na niebie pojawi się kolejna gwiazda. Celem gracza jest ukończyć całą konstelację tak aby wyświetlił się kosmiczny rysunek. Zaraz po włączeniu się gry na niebie widoczne są tylko dwie gwiazdy – należy wybrać gwiazdę, która świeci jaśniej oraz migocze. W czasie gry najlepiej nie zmieniać ustawienia ciała i głowy, ponieważ nie sprawi to, że skierujemy wzrok na interesujący nas obiekt. Ruch wykonują tylko i wyłącznie oczu.
Gracz widzi geometryczną figurę na której pojedynczo, losowo pojawiają się kryształy. Celem gry jest zebranie wszystkich kryształów. Aby zebrać kryształ i zdobyć punkty należy ustawić celownik kontrolera w samym środku kryształu i nacisnąć przycisk. Podczas gry podobnie jak w grze kosmiczne rysunku nie należy zmieniać ustawienia ciała i głowy, a jedynie za pomocą ruchów oczu odnajdywać interesujący obiekt.
Podczas gry gracz steruje rybką. Rybka może poruszać się tylko po wyznaczonej trasie. Aby wprawić rybę w ruch należy umieścić na jej brzuchu celownik trzymanego w ręce kontrolera. Ponadto rybka może zwalniać lub przyspieszać. Po natrafieniu na ciemnego jeżowca, ustawionego na trasie, rybka zwolni. Aby temu zapobiec, należy przeskoczyć jeżowca poprzez kliknięcie przycisku akcji na kontrolerze. Natomiast po natrafieniu na żółtą strzałkę ryba przyspieszy. Aby przejść do kolejnego etapu, gracz musi dogonić uciekającą rozgwiazdę. Gdy tak się stanie pojawią się trzy perłopławy, w które należy wycelować i kliknąć przycisk akcji.
Zadaniem gracza jest sporządzenie magicznego wywaru z dostępnych warzyw i owoców. Gracz widzi jednocześnie dwa, trzy lub cztery owoce/warzywa. Widziane składniki wywaru mogą być takie same lub różne. Przy użyciu magicznej różdżki (kontrolera) należy wskazywać warzywo lub owoc będące w najbliższej odległości od gracza. Po wskazaniu najbliżej widzianego składnika gracz naciska przycisk akcji. Jeżeli warzywo lub owoc nie powędrowało do kociołka oznacza to, że inny składnik musiał znajdować się bliżej nas. Wówczas należy powtórzyć czynność.
Gra realizowana jest w trzech trybach: domyślnym, donutowym oraz mieszanym.
Tryb domyślny -> Za pomocą rękawicy sterowanej trzymanym w ręce kontrolerem należy rozbijać śnieżki rzucane przez bałwana. Wystarczy odpowiednio ruszyć rękawicą. Jeśli natomiast bałwan rzuci marchewką należy ją chwycić. Podczas łapania marchewki gracz naciska przycisk akcji umieszczony na kontrolerze. Grze przygląda się królik, który liczy na skrzynię pełną marchewek zebranych przez gracza. Celem gry jest uzbieranie marchewek dla królika przy jednoczesnej obronie przed zimnymi śnieżkami.
Tryb donutowy -> gra polega na zebraniu donutów przez ustawienie głowy na trasie lotu donuta. Jeśli przepyszny smakołyk zostanie złapany pojawia się przed oczami gracza i jest zjadany. Złapane donuty trafiają do budki z donutami. W czasie jednej rundy gracz może zdobyć aż 10 donutów.
Tryb mieszany -> To połączenie dwóch powyżej opisywanych trybów gry Bałwanek.